Musik möter konst! The Bauer Quartet bjuder upp till Dimmornas dans på Ållebergsgymnasiet den 27-29 september.
Inspirerade av naturen, tillsammans med små och stora konstnärer, för vi John Bauers konstarv vidare!

Under Konstnatten deltar elever från Ållebergsgymnasiet i detta stora evenemang. Estetiska programmet med konst och ljussättning och
Barn-och Fritidsprogrammet med aktivitetsyta för alla barn! Tack till Byggprogrammet som har hjälpt till med bygge av monterväggar.

The Bauer Quartet ger konserter:
Dansare från Kulturskolan dansar till TBQ:s minkonserter.
Fredag 27 sep: 18.30, 20.00 &  21.30 Konserter (15 min)
Lördag 28 sep:
15.00 Familjeföreställning ”Pojken, trollen och äventyret” (30 min)
16.00 Gästartister: musikelever från Kulturskolan
18.30 Konsert (15 min)
20.00 Scener ur föreställningen ”Ester & John Bauer – en unik musikteater”
21.30 Konsert (15 min)

Utställare:
Helle Bangs Bauersamling Galleri Melefors – bronsstatyer
Tomas Lager – naturfotografi
Lili Lu Studio – smyckeskonst
Marie Tidquist Lundin – papperssiluett
Catrine Sandberg – konstfotografi
Sara Vinterhav – akvarell

Barn & unga från Falköpings kommun:
Elever från Estetiska programmet, Ållebergsgymnasiet & Kulturskolan. Förskolorna Vindängen, Lilla Gunghästen, Vartofta, Kinnarp: skulptur, måleri, teckning, fantasifulla kreationer, ljussättning.
Entréhallen Ållebergsgymnasiet | Öppet: fre 18-23, lör 14-24, sön 11-15 | Tillgängligt för rullstolsburna